čtvrtek 30. dubna 2009

Výukový program pro ČJL

Z poměrně rozsáhlé nabídky výukových programů jsem si nakonec zvolila výukový program "Akční čeština", který lze bezplatně stáhnout z webových stránek www.ucimehrou.cz (jen demo verze). Celá instalace programu do PC je opravdu snadná, zvládne ji každý průměrně zdatný uživatel PC. Jak představují sami autoři tohoto programu, "Akční čeština" je "kříženec počítačové hry a výukového programu". Celý program je připodobněn ke známé PC hře "Snake" (což jsem coby milovník této "staré" hry obzvláště ocenila:) - podle mě je však určen spíše mladším dětem. Grafika a celkové pojetí je opravdu velmi názorné a zábavné. Z bohaté nabídky si určitě vyberete - můžete procvičovat vyjmenované slova přes psaní předložek s/z až po skupiny mě/mně. Za každé správné doplnění se "had nasytí" a až dosáhne určité délky, pokračujete v dalším kole... Tuto hru lze hrát i ve více hráčích.
Co se týče využití tohoto programu ve školním prostředí, byla bych malinko opatrná. Podle mě je program vhodný spíše k domácímu individuálnímu procvičování - opravdu se jedná spíše o hru, i když "kříženou" s výukovým programem. Coby zlatá střední cesta ideální.
Procvičování pravopisu tímto programem na školní půdě bych spíše zařadila jako "hodinu za odměnu". Zvláštní dozor učitele není nutný, program vrátí žáka při špatné odpovědi na samý začátek "hry".
Celkově se mi tento výukový program líbí a myslím, že je pro žáky příjemným hravým zpestřením mezi "vážnějšími" výukovými programy.

Žádné komentáře:

Okomentovat